torsdag 21 januari 2010

Goda nyheter och nätshopping

Igår kom det igen, mitt favoritnyhetsbrev. Jag är världsförälder och får ungefär en gång i kvartalet ett nyhetsbrev från UNICEF. Nyhetsbrevet heter "Goda nyheter" och innehåller just sådana. Det handlar om hur många barn som blivit vaccinerade och det är reportage om barn som faktiskt får gå i skolan. Det är överaskande och det är bra att man faktiskt ser att man gör skillnad - inte att behoven är outtömliga (även om det är så också). Kolla här för ett axplock.

Det borde vara mer sådant, goda nyheter alltså. Som att det faktiskt var ljust när jag gick till jobbet i morse. Ja, ja - jag kom iväg ovanligt sent men ändå. Idag kommer nog solen att tränga igenom och det är hoppfullt.

Så till något helt annat. Jag gillar att shoppa på nätet. Det är enkelt och det är ofta lite billigare. Klart man ska se upp med lurendrejare och med dolda avgifter och sånt. Här kommer ett tips om en sight där man definitivt inte blir lurad. Billigt är det också. Klicka här!

Inga kommentarer: