fredag 14 augusti 2009

Tonårsmorsan - eller mer gitarrer åt folket!

Tänk att det är så jädra svårt att säga nej. Som igår till exempel när äldsta dottern ringer och säger "sneeeellllla mamma, är det okej om jag åker till Göteborg imorgon"? Way out west lockar och jag kan ju inte säga att jag inte förstår henne. Arctic monkeys, Lilly Allen och sen så klart Olle Ljungström. Hade jag varit där hade jag inte missat Echo and the Bunnymen men för att se dom måste man vara lite äldre än dottern som inte kommer in på klubbarna. Ja, ja - detaljerna fixar hon själv och boendet är ordnat hemma hos vänner till mig.

Yngsta dottern får nöja sig med Ung08, Midnattsloppet och kulturfestivalen. Det finns en hel del att kolla på där också. Det blir Promoe och Pachanga för hela slanten. Men, det är bara att konstatera - om si så där två år är det över, min sista chans att säga nej.

Fast, musik - musik, man måste ha musik.



Själv väljer jag att ta cykeln över några broar i helgen. Först en tur till Söderstadion i morgon, för att komma dit måste jag över minst två. Sedan tillbaka över en till Södermalm för att kolla in midnattsloppet. Min gode vän Stentorp ska ju ut och göra debut i ett motionslopp och självklart måste jag heja.

5 kommentarer:

Jah Hollis sa...

En del av banden på Way out west spelar även på Beatday i Köpenhamn den här helgen. Men jag hade gärna sett och hört Calexico i Göteborg. Fast det lär bli varken Götet eller Köpenhamn för min del. Jag får själv säga nej till mig själv.
http://www.beatday.dk/

Jerk sa...

Det finns en del andra som också springer Midnattsloppet..trots att jag borde lärt mig redan ifjol hur långt det är :)
Fast först är det Söderstadion givetvis..

Anonym sa...

Man ska ju komma ut nån gång, som nyutkommen motionär blir jag såå glad över alla som kommer o hejar. Jag kommer mot slutet.....
Tack ändå, även för "all that jazz", fast han sjöng inge vidare på klippet

Anonym sa...

Jerk: Jag vill INTE se din kommentar

Jerk sa...

Stentorp: Verkar som om det gick bra för dig ändå :)