fredag 21 augusti 2009

Skördetid och sjuklingar

Idag ska jag skörda chili. Lombardon och jalapenon är klar. Får se vad jag ska göra med den. En del får väl åka in i frysen men visst borde man ha en liten skördefest. Cajunkräftor kanske, dom behöver ju lite sting. Det är så klart ett bekymmer att jag är allergisk mot kräftskal men jag får väl göra som jag brukar - hitta någon som skalar kräftorna eller så får jag nöja mig med tillbehören. Dom brukar ju heller inte vara så tokiga.


Chili är annars bra för och mot mycket. Det ska tydligen till och med vara bra om man vill gå ner i vikt, och det vill man ju alltid. Dessutom tror jag att det är bra mot virus av olika slag och eftersom yngsta dottern nu är konstaterat drabbad av "den nya influensan" så får jag väl laga något hett till henne också.

1 kommentar:

Anonym sa...

FB funkar inte å så skiner solen, it´s running time, blir milen idag, hälsa ungarna så de kryar på dig.
kom på att jag hatar sär skrivningar