tisdag 17 januari 2012

Vingar för pengarna

Har helt glömt bort att blogga idag. Har jobbat hemma för att bli klar med ett dokument, en rapport för projektet jag projektleder. Det handlar om delrapport för år två av tre. Verksamhetsrapport, finansrapport och budget för sista året. Det finns flera skäl till varför jag blir lite småsvettig av det.

  • För det första är jag ju allergisk mot tabeller. Trodde jag skulle slippa excel när jag slutade med statsbudgetar men icke.
  • För det andra måste rapporten produceras på engelska. Det blir lite stolpigt men man lär sig efterhand. Fick faktiskt ihop 15 sidor istället för de 10 efterfrågade. 
  • För det tredje, rapporten omfattar 2011 och skrivs i jämförelse med 2010. Jag kom med i projektet i september 2011. 
Nåja, jag har ju fantastiska arbetskamrater som hjälper till och stöttar om vart annat. Dessutom, lerning by doing funkar faktiskt. Hade gärna sluppit den där halvtimman när datorn hängde sig dock, det var lite nervöst innan jag visste om det fanns en backup. Ibland ska man dock ha tur som en tokig. Det är nu mailat till två olika adresser för säkerhetens skull.

Jaja, nu är det gjort och slut på jobbet för idag. Så var det dags för vingarna. Ja, det handlar ju så klart om dottern som ska flyga ur boet. Idag ska vi kolla på två lägenheter. En stor etta och en tvåa. På torsdag blir det ytterligare en att kolla på. Förstahandskontrakt i Stockholm, en kvart från T-centalen från dörren. Inte så illa. Länge leve allmännyttan.

Inga kommentarer: