lördag 21 januari 2012

Lördagsfunderingar och politiskt moras

Vaknar utvilad och ligger kvar en stund. Trist egentligen att man som vuxen inte kan stanna längre än en liten stund extra i sängen. Idag ska jag göra viktiga saker. Jag ska köpa en mössa och vantar. Jag ska gå igenom träningskläder och kolla vad som behöver kompletteras. Utomhusträning två gånger i veckan mitt i kallaste februari? Ja, nu har jag betalat för pinan så det är väl bara att köra.

Följer så klart Juholt/socialdemokrati-eländet. Funderar på hur folk som inte är politiska nördar som jag uppfattar det. Lyssnar på folk och sörjer att medias bild är den enda som tränger igenom. Sörjer på riktigt, inte bara av egenpolitiska motiv, att ingen granskning och debatt sker av den verkliga makten. Jag hoppas verkligen att sökljuset riktas om nu när blodtörsten snart är stillad.

I veckan som gick har socialministern i riksdagen sagt att man tänker fortsätta kräva tvångssterilisering vid könskorrigering. Statsministern har varit i Bryssel för att släpa oss lite närmre ruinen som det innebär att bli inbäddade i Euron. Folk har fortsatt bli utförsäkrade, nekade sjukkassa, vräkta, missat omskolning på grund av platsbrist i komvux. Ja, listan kan bli väldigt mycket längre.

Samtidigt har alla politiska journalister häckat utanför ett möte på Sveavägen.

Vet inte varför jag får den här låten i huvudet? Fundera på om du ser en sosseledare eller moderatledare på klippan:

Inga kommentarer: