torsdag 19 januari 2012

Långa dagar

Det blir långa dagar nu. På många sätt. Ibland så intensiva att jag missköter denna blogg. Igår till exempel. Började dagen utanför riksdagen där jag deltog i manifestationen för mänskliga rättigheter. Sedan en snabb promenad till Medis och kick off med jobbet.

Just det, jag hade ju blivit ombedd och prata en stund om ett av mina projekt. Ok, trolla lite med knäna så går det också. Multitasking genom att lyssna på partiledardebatten i ena örat, dragningar från kollegor med andra, följa twitter och förbereda kort föreläsning. Inga problem.

Så lite bondingaktivitet på eftermiddagen. Finfin lunch på Boule & Bar vid Globen. Sedan kast med liten kula. Skvallrade lite för tidigt att jag spelat mycket boule i min dag. Slutade sist i turneringen, av väldigt många deltagare. Nåja, jag har ju inte bara spelat boule - jag har ju Sveriges sämsta bollsinne också.

Så, en öl och överläminng av jouruppgifter inför den kommande veckan då arbetskamraten är i Bangladesh. Spännande. Hoppas alla håller sig lugna så det inte blir så många utryckningar. Inte minst KD och det där extra rikstinget skapar oro.

Likaså är denna dag en evighet. Rapport på numera 20 sidor + finansiell rapport och budget för 2012. Sjukgymnastik för mina jävla (golf)armbågar. Sedan ska jag kanske hinna kolla på lägenhet med dottern för att därefter gå på - lyssna nu: pensionsrådgivning. Alltså, jag ska gå till ett fondförvaltningsbolag och låta dom förklara för mig varför just dom borde få förvalta och leka med mina stålar.

Avslutar dagen med biltvätt och bilbesiktning kl 20 00.

Jodå, man vet att man lever!

Inga kommentarer: