lördag 31 december 2011

Sammanfattning och nya löften

2011 var väl ett okej år. Lite för lite sommar men i övrigt helt okej. I och för sig gick inte Bajen upp i år heller men å andra sidan slapp jag tatuera mig eftersom det ska göras först när vi är tillbaka i allsvenskan. Jag fick nytt jobb. Det är riktigt roligt. Jag får resa och jag får prata med folk. Första dagen på nya jobbet åkte jag till San Francisco. Första besöket i USA. Tre dagar med nio timmars tidsskillnad tog i och för sig sin tribut. Mycket jobb är det, men kul har jag.

Så åkte ju jag och döttrarna till New York. Nio dagar i den stora staden, gata upp och gata ner med mängder av shopping. En upplevelse men inte någon direkt kärlek till stan som så många snackar om. Det är en stor stad men slitet och ganska så chavigt.

Dåliga saker från förra året då. Ja, jag misslyckades med träningen dom sista månaderna av året på grund av att jag haft en massa värk. Slarvat med mat och sömn har jag också gjort. Jag skyller på för mycket jobb, och det är faktiskt sant. Eller rättare sagt, egentligen handlar det om planering. Skärpning!

Nåja, strax är det ett nytt år. Nyårslöften brukar hålla några månader men dom är bra som morot. Jag har massor av saker som jag behöver göra nästa år. Jag måste hitta en bättre rytm framför allt, det ska jag se till. Planering är nyckeln till att få tid över till annat. Ta itu med träningen måste jag ju eftersom jag fått ett startbevis till ett springlopp i vår. Börjar man träna, kommer lusten att sköta maten på köpet - det vet jag. Tid, tid, tid.

Några roliga saker det kommande året. Min äldsta dotter fyller 20 i maj och i oktober blir den andra 18. Min syrra fyller 50 liksom flera goda vänner. Jag är redan bjuden på ett bröllop och vem vet vilka andra fester som står för dörren. Hoppas det blir många partaj. Annars har jag planerat in en resa till Oslo, en till London, en till Visby, och en till Washington den första halvan av året. Som sagt, tid, tid, tid.

Nu ska jag förbereda avslutningen av året. Jag har ansvar för efterrätten på kvällens baluns. Det blir glace au four på browniebotten med färska hallon. Det blir finfint tror jag. Måste baka bottnen så den hinner svalna. Ha en fin avslutning på året så kanske vi hörs på det nya. Sista året på Söderstadion, och då måste vi bara upp.

Inga kommentarer: