tisdag 20 december 2011

Dålig morgon

Har ont. Lite överallt faktiskt. Har haft det ett tag vilket påverkat träning och humör, i vilken ordning vet jag inte. Fick nog och bestämde mig för att gå till doktorn. Det är inte ofta det händer men nu har jag som sagt fått nog. Någon trodde jag fått borelia och det kan man ju hoppas på eftersom det går att bota ganska lätt vad jag förstår.

Nåja, rusade iväg till vårdcentralen i morse. Var där i tid och ställde mig i kön. Väl framme vid luckan tittade kvinnan på andra sidan medlidsamt på mig och konstaterade - det är i morgon. Suck. Nåja, det är bara att bita ihop och ge sig av till jobbet när jag plötsligt kommer på att det där viktiga brevet och mobilladdaren som jag lånade igår ligger i väskan som ligger kvar hemma. Jaja, det är bara att traska hem.

Efter en kvarts rask promenad genom byn möter dottern upp med väskan vari både brev och laddare finns och lite småsvettig landar jag till sist på tåget mot jobbet. Känner mig irriterad och trött. Ont har jag och inte fick jag gå till doktorn, som jag hade väntat.

Väl framme vid hållplatsen där mitt jobb ligger går jag upp från underjorden mot gatunivå. Som vanligt möts jag av nymornade personer som står i den lilla kuren som skyddar mot väder och vind. Det är kallt och det blåser ute. Dom som står där väntar inte på julledigt för alla får inte ledigt från sin vardag. Dom som står där är hemlösa och om man är hemlös är småsaker som ont, fel dag för läkarbesök och glömda mobilladdare världsliga saker skulle jag tro.

Det är kallt och det blåser ute.

Inga kommentarer: