söndag 4 december 2011

Alla mina barn

Har ungarnas syster på besök. Hon kommer lite då och så och sover över och det är trevligt. Hon och min yngsta dotter gillar att hänga och det är roligt att se min lillflicka vara storasyster. Förra veckan hade jag ett av mina "barn på stan" på besök. Ni vet hon som fick en liten son och som har det lite tufft. Förhoppningsvis slutade det besöket med att hon faktiskt fick ett stipendium från en organisation som gör att hon får en lite trevligare jul än vad vi hade vågat tro. Igår kväll tror jag också att vi fick ordning på alla papper till CSN för vårens studier.

Tjejen som jag fick iväg för att plugga i norra Sverige i höstas har inte hört av sig så mycket. Tänker att det är för det bästa eftersom man behöver lite tid att komma på plats. Minns det från när jag flyttade hemifrån för hundra år sedan. Behovet av att skapa sig ett eget umgänge och en egen värld. Nåja, nu har vi i alla fall pratat och hon har det fint. Förhoppningsvis kommer hon till stan inom kort och då kan vi prata mer.

Att ha barn på stan och runt omkring är ett ansvar men också en belöning. Nu ska jag göra andra advent och gå på glöggkalas. Yngsta dottern vill köpa gran men jag tycker det är lite tidigt. Den kommer att barra ordentligt innan jul. Nåja, vad gör man inte för sina ungar. Klart hon ska ha en gran!