tisdag 13 december 2011

Att hålla andan när någon pratar

Idag träffar Håkan Juholt riksdagsjournalisterna. Med jämna mellanrum gör partiledarna det. Små fikastunder och kluriga frågor. Jag vet att dom har träffen idag eftersom jag sett ett antal huggtänder blottas på Twitter där jag följer en och annan journalist. Enligt rapporterna i skrivande stund är Juholt defensiv och självkritisk.

Samtidigt läser jag en mininyhet att folkpartiet fronderar när det gäller EMU och Euro-politiken. Regeringen är inte överens. Igår läste jag också att Beatrice Ask nu avser att låta avlyssna internet hela tiden och överallt. Andra nyheter för dagen är att Göteborg håller på att sjunka och att Kanada hoppade av Durban-avtalet dagen efter det skrivits under - vad säger Lena Ek om det?

Nej, vi fortsätter hålla andan och vänta på vilka skandaler Juholt gör sig skyldig till idag.

Tröttsamt!

Inga kommentarer: