onsdag 13 april 2011

Sockerchock

Sedan en tid, ja faktiskt några månader nu, är jag ju helt sockerfri. Det är faktiskt fantastiskt att vara av med sockerberoendet och därmed suget efter kolhydrater av olika slag. Lite trist är det att inte få dricka öl ibland men det rättar till sig med tiden eftersom jag planerar att fasa ut min "hardcore lifestyle" när solen och fotbollen kommer igång på riktigt.

Nåja, som sagt är det skönt att vara oberoende men det kan också leda till obehagliga och oväntade konsekvenser. Som igår tillexempel. Jag är himla förkyld vilket så klart är ett bekymmer eftersom jag snart ska på träningsläger. Hosta och snorande gör att sömnen blir lidande. Så, igår tänkte jag att jag skulle ta en liten klunk hostmedicin för att få sova och bli frisk.

Vet du hur mycket socker en hostmedicin kan innehålla? Eller inte socker men sötningsmedel vilket typ är etter värre. Inatt har jag skakat som en avtändande junkie. På riktigt. Hjärtklappning, krypningar i benen. Varm och kall om vart annat och illamående. Socker är en läskig sak, det fattar jag nu!

Inga kommentarer: