fredag 22 april 2011

Funderingar

Idag ska jag ta chansen att fundera lite. Det är väl det man ska göra på långfredagen. Ja, jag ska inte lägga särskilt mycket tid på Jesus eventuella lidande. Det är inget för mig. Men, det finns annat att fundera över.

Jag ska fundera över vem som givit Anders Borg mandat att ta oss in i Euro-pakten.
Jag ska fundera över Vänsterpartiets kommande EU-hållning och sjunkande opinionssiffror.
Så ska jag läsa några artiklar som inte hunnits med och fundera över dom.
Kanske hinner jag tänka lite på packning inför träningslägret nästa vecka.
En sak som kräver tänkande är ju det där med idrottsklubbars ansvar för sina fans och poliskostnader, fast i det fallet vet jag ju vad jag tycker så det behöver jag inte lägga tid på.
Ja, det räcker väl för idag.

Solen skiner ute och en del av funderingarna kommer säkert att ske i friska luften. Eftersom jag tog igen en del uppdämt vindrickande igår så blir det ingen springtur förrän framåt kvällen men balkongen är ett bra tillhåll. Ah, det är skönt med långledighet!

Inga kommentarer: