lördag 16 april 2011

En ledig dag

Har en ledig dag. Eller nästan i alla fall. Ska vikariera som gruppledare i en liten träff på förmiddagen men det gills nästan inte. Vår ordinarie är på landet och då får en flicka i stan hoppa in. Därutöver ska jag träna, på gymet eller "springa" vi får se.

Jag undrar hur många ursäkter det finns för att slippa ta tag i fönsterputsningen. Alltså, förutom RUT. Jag tänker inte köpa fönsterputsning eftersom den enda anledningen till att jag inte gör det själv är att jag är lat. Nä, någon gång under helgen ska det bli gjort. Ska inte köpa fönsterputsninig eftersom jag av erfarenhet vet hur skönt det är att gjort det själv.

Sedan är det en ledig kväll. Vad ska man göra av den när man har en helt ledig kväll? Hm, tål att tänkas på - och det där med fönsterputsinngen kan man ju ta imorgon. När jag tänker efter och kaffet börjat verka finns det ju andra dagar att putsa fönster.

Inga kommentarer: