tisdag 19 april 2011

Snart på väg och lite Zaremba igen

Idag har jag pratat yrkesroll och karriärvägar för förskolelärare. Det är lite roligt i kontrast till Zarembas senast utspel. Tydligen är förskolepedagogiken mindre värd än annan pedagogik. Det är intressant hur många proffessioner Zaremba lyckats tillskansa sig, Jag kan lova att även förskolan behöver superpedagoger, inte minst om man tittar på dom matematik-, teknik- och språk-projekt som bedrivs inom vår kommun. Och därutöver inte minst med tanke på barnens olika behov. Oj, det händer grejer.

Annars var det ju fotboll igår om du till äventyrs missat det. Magi genom Sema och Runa som frälste oss 13 000 trogna inom loppet av 5 minuter (från slutsignal). Publiken var fantastisk och inramningen lika så. Annars var det i sanning inte mycket att skriva hem om i fotbollsväg. Men, det är så härligt att stå där på läktaren och att på vägen hem se sina bajenvänner lyckligt skrika ut sin kärlek till laget. Det är oförfalskad glädje, det vill jag lova.

Annars är det om ett par dagar dags. Träningsresan till Portugal och förhoppningsvis mindre skoskav än förra gången. Idag kom grundprogrammet som sedan kompletteras av "bootcamp" prorammet. För min del tror jag att grundprogrammet räcker. Har bestämt att jag ska testa kettlebells och funktional moves som mina "nyheter". Åh vad det ska bli trevligt - hoppas jag.

1 kommentar:

Jah Hollis sa...

Kettlebells? Functional moves? Det är rena grekiskan för mig.