onsdag 6 april 2011

Jag vill välja mitt eget bredband!

Idag toppar tidningarna med utformningen på dom nya sedlarna och mynten som ska komma 2014. Vafan är det för nyheter. Dessutom fick jag ingen morgontidning, vad är det för service? Jag vill inte läsa dator vid frukostbordet, det prasslar för dåligt.

Dessutom har jag blirvit uppsagd från mitt bredbandsbolag. Eller, det är inte jag som blivit uppsagd men i vårt öppna stadsnät vill/får det aktuella bolaget inte längre vara med. Bolaget ifråga säger att det bland annat beror på att man ska sälja ut fastigheter från det kommunala fastighetsbolaget och därmed vill ha full kontroll över utrustningen.

Men va fan, om jag inte var på dåligt humör innan.... Hur mycket skit får man höra. Det blir inte fler bostäder av att sälja ut, det visste vi redan. Det kostar och det blir sämre valfrihet men nu också detta. Om det stämmer blir jag mer förbannad än innan och jag tror faktiskt att det stämmer!

Sluta sälja ut, det blir bara sämre!

2 kommentarer:

Mattias Lönnqvist sa...

Försäljning av fastigheter låter som ett svepskäl. Enligt Förvaltaren är det Bredbandsbolaget som inte vill vara leverantör längre, och enligt Bredbandsbolaget är det Förvaltaren som sagt upp avtalet.

Sanningen ligger antagligen mittimellan, dvs man har inte kunnat komma överens om priser.

För mig innebär det dessutom att jag måste avsluta mitt mobila bredband, eftersom priset på det fördubblas när jag inte längre har bredband via Bredbandsbolaget.

Det positiva är att jag funderat på att byta till Bahnhof ett tag, men jag har inte velat byta så länge som jag varit nöjd med Bredbandbolagets tjänster.

Alla smutsiga detaljer sa...

Pratade ganska länge med både bredbandsbolaget och stadsnät och jag tror också att det är tvås fel att dom träter. Att utförsäljinngarna i Storskogen är en av pusselbitarna är jag också ganska övertygad om. Det handlar ju om vem som ska ha kontroll över sladdar och routers etc. Hur som helst begränsas min valfrihet och det är väl inte bra?