söndag 18 november 2012

Host, snörvel, snark

Det senaste året har jag varit sjuk väldigt många gånger. Det känns lite trist. Jag brukar aldrig vara sjuk så varför nu. Jag behöver kraft för att träna så jag håller mig pigg och orkar jobba. Jag behöver vara pigg för att hålla igång på jobbet så jag får tid över att träna. Kraften och orken går nu åt för att hosta och känna efter och boka pass som jag sedan tvingas avboka. Det är TRÅKIGT!!

Funderar på varför det är så här? Vad har hänt som gör att jag är sjuk jämt? Det känns som om halva detta året har varit hosta, snor och öroninflammation. Ska det vara så här? När går det över? Det blir en ond cirkel med dålig sömn på grund av sjuk och dålig motståndskraft på grund av trött på grund av dålig sömn.

Jag skulle behöva åka på riktig semester. Sol, solstol, bad, böcker. Det var evigheter sedan. Jag inbillar mig att det skulle hjälpa. Men, plikttroheten och dåliga samvetet sätter effektivt stopp för sådana planer. Visst har jag rest det senaste året, ganska mycket också men det känns inte som det varit semester. San Fransico, New York, Oslo, Bryssel, London, Washington, Köpenhamn, Bryssel. Ingen solsemester direkt.

Nej, sluta gnälla nu. Gör något. Gör något.

Idag ska jag städa, om jag orkar.

Inga kommentarer: