tisdag 13 oktober 2009

Min yngsta fyller 15 år

På förmiddagen den 13:e oktober för 15 år sedan hade jag fått nog. Jag var stor som en elefant, tung och hade fruktansvärt ont. Sjukskriven för foglossning och lite annat som jag var sedan flera månader. Det var heller inte bara jag som var trött på det hela. Personalen på MVC hade fått nog. Jag var väldigt orolig eftersom bebisen i magen låg väldigt stilla hela tiden. Förra gången var det ju så annorlunda, typ hela havet stormar hela tiden.

Nåja, jag gick alltså på morgonen till MVC - igen - och gnällde. "Nä, nu får det nog räcka" tyckte jordemor som var där just den dagen. "lägg dig här ska vi kolla" sa hon. Även om bloggens namn är "alla smutsiga detaljer" så ska jag bespara dig dom värsta men jag kan säga så mycket att hon tog tag och vred om och det gjorde jävligt ont!

Vid sextiden var det så dags, in till BB. Halv tio var dottern född, lite lustigt faktiskt eftersom äldsta dottern har samma födelsetid på tre minuter när. Med navelsträngen tre varv hårt runt halsen hade hon bråttom, bråttom och det var så klart skälet till att hon varit så stilla.

Precis lika perfekt som den första dottern, helt fantastiskt att lyckas två gånger i rad!

Nu är yngsta dottern alltså 15 år. Det är blandade känslor som sköljer genom kroppen. Klart att det är en lättnad att man snart, snart tagit dom igenom den värsta tiden men så är det en liten gnutta sorg och saknad också. Och, ännu är det inte över - tonåren med all sin kamp. Idag blir min yngsta straffmyndig, och snart är jag ensam kvar.

Grattis C!

Inga kommentarer: