måndag 26 oktober 2009

Imse

Jag ska byta rum på mitt jobb. Jag ska flytta från ett dubbelrum mot gården till en enkelkuppe med utsikt. Fina grejer. Jag kommer att ha utsikt över Stockholms stadshus, strömmen och framför allt - för att stärka moralen - mot Rosenbad! Det enda bekymret med flytten är att det nya rummet sägs vara mer utsatt för spindelterror än det rummet jag befinner mig i nu och med tanke på att spindlarna i fråga inte får dödas är det ju ett problem för mig.

På tal om spindlar så har man hittat ytterligare en ny sort av jättespindlar. Ja, inte på mitt jobb utan i Afrika. Ja, inte i hela Afrika utan i Sydafrika och på Madagaskar. Enligt artikeln i Aftonbladet är honorna gigantiska, hanarna ganska små och näten jättestora. Honorna är faktiskt fyra gånger så stora som hanarna. Lite lustigt egentligen. Hittills har man bara hittat fyra (4) spindlar av denna art, så det är fantastiskt hur mycket man vet på denna lilla information.

Nåja, för mig räcker det att veta att spindlarna i fråga äter både fåglar och fladdermöss som annars är spindlarnas naturliga fiender. Det är ett tecken på att dessa hemska varelser är listigare än du trodde. Inte listigare än vad jag trodde - jag har vetat hela tiden!

Inga kommentarer: