lördag 12 september 2009

Höstkänsla

Även om solen lyser utanför fönstret och det är ganska varmt har jag höstkänsla. Kanske beror det på förkylningen som verkligen lagt sig som en blöt filt över tillvaron. Jag är extremt trött på att antingen vara förkyld eller för stressad för att hinna träna. Går och sneglar på katalogen från Springtime travels och drömmer mig bort.

Nej, det blir ingen hösttur i Ursviksskogen och det blir ingen höstmarknad och det blir ingen shopping som jag verkligen skulle behövt. Det blir en lördag under en filt framför TV:n. Måste verkligen jobba imorgon så en dags rekreation är nödvändigt. Kanske, men bara kanske kan jag hinna krya på mig tillräckligt för att vara med om återstarten av allsvenskan. Nio ynka matcher kvar.

Var föresten på mingel igår. En av mina favvo-organisationer bytte namn från Svenska Helsingforskommittén för mänskliga rättigheter till Human Rights Defenders. Det var snittar och champagne och Mona Sahlin och Stig Fredriksson men det var också "vanliga" aktivister som verkligen brinner för mänskliga rättigheter i vardagen. Spännande diskussioner och trevliga människor. Passar på att säga grattis igen och uppmanar dig att skänka en slant.

Inga kommentarer: