tisdag 30 juni 2009

Frukostseminarium

Sitter på frukostseminarium och lyssnar på debatt om signalspaning. Det är unga pirater, blogare, journalister, poliser, SÄPO och så jag. Det är galet roligt för mig som gillar politik att se denna mix och blanding av folk som orkar sig upp kl 8 på morgonen för att gå på seminarium.

Samtidigt som jag lyssnar på debatten och fotar panelen skriver jag en krönika till min chef och bloggar lite. Svarar på mess och mail och känner mig otroligt på. Resten av dagen kommer att handla om välfärd, tyst teater, högerextremister och inte minst rosévins-mingel. Så ska jag gå ut och ta en öl med några lobbyister också.

Rosorna blommar, jasminen doftar, havet ligger blankt - det är klart att man kanske borde ta sig ett dopp också.

3 kommentarer:

Mikael K sa...

Vilket potpurri! Var sjön något att hoppa i?

Bengavoice sa...

Al-Medalen låter ju ganska färsigt trots allt. Och jag som skickade min chef. Hon ringde i eftermiddags och behövde hjälp med bloggen.
Din ordverifiering är som vanligt intressant. "Skyped", är det när man blivit uppringd via ip-telefon, eller en flygande moppe?

Alla smutsiga detaljer sa...

Slow, det var det men någon sjö blev det inte av att jag hoppade i. BV, det är färsigt och jag har kanske träffat din chef :-) massor av Region Skåne-folk i alla fall.