tisdag 9 juni 2009

God morgon

Tillbaka i verkligheten. Igår satt jag på tåget nästan hela dagen. Sundsvall tur och retur. Två timmars möte och nio timmar på tåget. Is it worth it? Någon knäppskalle hade ställt ut en blomlåda på spåret vilket gjorde resan två timmar längre än nödvändigt. Suck.

Regnet öser ner utanför fönstret och jag sitter på jobbet och längtar hem. Efter valkampanj (som gick riktigt bra i min kommun) så ser det hyfsat tråkigt ut i mitt hem. Jag har mest sprungit ut och in och skräpat ner. I helgen som kommer ska det städas och fixas och så ska jag ta hand om mina fina chiliplantor som nu vuxit sig stora. Åh, vad jag längtar hem!

Till råga på allt så har jag en riktigt god nyhet. Igår morse när jag skulle till tåget var jag ute lite i sista sekund. Klockan var väldigt tidigt på morgonen - dagen efter valvakan - och självklart stod rulltrappan stilla. Min tunnelbanelinje går väldigt långt ner i underjorden så det är en bit att klättra. Inget att välja på utan det gäller att ta stegen i ganska rask takt. När jag sedan satt på tåget insåg jag att jag faktiskt inte hade ont i foten (nästan alls). Det betyder att jag kan börja springa (eller i alla fall lunka). Tre veckor till semester!

1 kommentar:

Mikael K sa...

Hela ben är som halleluja.
Härligt att höra!