lördag 27 juni 2009

Skandal, skandal en domarskandal, pt 2

Nej, det är inte så så att jag ska klaga på en bortdömd frispark för Bajen. Du vet ju liksom jag att det är paus i allsvenskan. Visst kan man ha synpunkter på domarna i U21, inte minst den domare som dömde Sverige - Italien matchen men inte heller det tänker jag ödsla tid på.

Aha tänker du, nu kommer det något om pirate-bay domaren och den där jävs-frågan men även där gick du bet. Jag har inga synpunkter på föreningstillhörighet utan lämnar det till andra att bedöma Däremot kan jag passa på att slänga in en liten mening som jag haft med förut, jag tycker det är bra om domare vidareutbildar sig i frågor dom ska döma i.

På tal om vidareutbilding. Det finns verkligen många domare i allsvenskan som borde vidareutbilda sig. Det är ju bra att vi nu har "proffsdomare" så att dom kan få tid till att lära sig lite mer. Och nu kommer vi till själva skandalen; Martin Hansson ska döma finalen i Confederations cup. Ja, du läste rätt. MARTIN HANSSON DÖMER FINALEN! Om inte det är en domarskandal så vet jag inte vad en domarskandal är!

2 kommentarer:

Jerk sa...

Det är helt fantastiskt..nu lär Charlie bli avstängd från landslaget också..

Cliff Hanger sa...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article5444233.ab