tisdag 28 april 2009

Semesterfunderingar

I år ska jag vara ledig för semester i fem veckor. Det är länge. Veckan före ska jag dessutom vara på Gotland och Almedalen. Det är förvisso inte direkt semester men det är miljöombyte. Där blir det seminarier på löpande band från kultur med region Skåne till signalspaning med Polisförbundet.

Men, vad ska jag göra sen? Jag har inte tillräckligt mycket mellanålderskris för att åka och klafsa runt på något lerigt festivalområde och jag är heller inte tillräckligt desperat för Sunny Beach. En tur till Blekinge blir det, det är självklart men därutöver?

Det är klart, om nu dottern får ett efterlängtat sommarjobb så påverkar ju det planerna. Hon är 17 år, det är kanske sista gången på länge man har chans att få med henne på en gemensam plan. Hm, tål att funderas på. Är det för sent att planera in en liten tågluff?

4 kommentarer:

Liz1e sa...

just en luff av något slag är väl det man alltid KAN vara ute i sista sekunden med?

Anonym sa...

Jaha, för gamlla för festival och för ung för PRO...nån sa att jag hade ålderskomplex!
Så betänk följande:
a/ när du ändå är på Gotland, cykla ner till sudret, helt fantastiskt.
b/ åk till Göteborg ,trevlig stad
c/ åk till Eskilstuna, trevliga människor där
d/ ta nån och åk till Scotland, de gyllende dryckernas land
e/ när du ändå är i Blekinge så ta några dar/vecka i Köpenhamn eller Skagen typ.
Fast Eskilstuna var nog det bästa förslaget

Jah Hollis sa...

Festivalerna är annorlunda i dag, framför allt kanske på de brittiska öarna. Mer inriktade på vuxna (som kanske har barn (med sig)) som inte vill ha för många umbäranden. Här är en sådan jag själv gärna skulle besöka:
www.thegreenmanfestival.co.uk/

Mikael K sa...

Luff verkar jättetrevligt. I skärgården då. Kanske stockholmska, göreborgska eller till och med grekiska.