torsdag 9 april 2009

En himla röra

Regnet öser ner utanför fönstret och lusten till den där joggingturen rinner liksom ner i rännstenen med den överblivna vintersanden. Ska ta tag i lite andra saker dock inte påskpyssel för sådant håller jag inte på med. Du som varit med en stund vet att jag gillar att julpyssla men det där med påskgrejer har aldrig varit min grej. Jag har så klart en låda med fådda saker som skulle passa men den får stå kvar i källaren. Normalt åker vi ju hem till Blekinge över påsk men i år blir vi kvar i stan, det känns lite konstigt.

En stor fördel med att vi blir kvar i stan är att jag kan gå på hemmapremiären på Söderstadion på söndag. Det ser jag verkligen fram mot. När man väl är där känns det som man har en väldigt stor familj att fira med. Igår såg jag mitt Liverpool förlora stort mot dom blå (den ouppfostrade 14:åringen var glad) så jag behöver upprättelse. Som en liten försmak slänger jag in en bild av bajenklacken - den fruktade.


Jag borde så klart skriva om något allvarligt också så jag vill tillägga att jag inte fattar hypen kring Annika Östberg. Jag menar, det är väl självklart kul att hon blir överflyttad till Sverige och hela ärendet visar hur sjukt det amerikanska rättsystemet är. Annika Östbrg har inte varit i Sverige sedan hon var 11 år så det är väl på tiden. Det sitter massor av svenskar i fängelse i andra länder på sjukt långa straff, inte sjutton kräver vi "tyst diplomati" för dom. Vill du göra något för dom kan du kolla in Bryggans verksamhet för fängslade svenskar utomlands; Utlandsbryggan.

1 kommentar:

Mikael K sa...

Du har en klar poäng. Varjör just Annika Östberg och (nästan) inga andra? Kanske beror det på situationens mediala potential: Kalifornien, drogerna, musiken, förövarens självmord, den "oskyldiga medbrottslingen" etc.
Jag såg Tom Alandhs film för några år sedan och drabbades själv och är fortfarande på tåget.