fredag 12 oktober 2012

Moral (minority)?

Igår var jag på Lindex för att handla strumpor och trosor. Dröm om min förvåning när jag IGEN stod framför ett stort ställ med barnbehåar. Alltså, Hello Kitty i storlek 65 A (det är pyttelitet) med paddings och allt. Visserligen hängde dessa BHar på vuxenavdelningen och visserligen finns det små kvinnor/tonåringar men att alla dessa vill ha Hello Kitty på sina BHar finner jag otroligt.

Nåja, jag frågade en expedit som verkade vara lite i kontroll på stället om inte Lindex slutat med småbarnsbehåar? Nä, sa hon, och detta är inte barngrejer - det är till typ tonåringar. Tonåringar? Ja, min 11-åring tillexempel sa hon, ville inte att hennes bröstvårtor skulle synas genom tröjan i skolan....

Va??? Elvaåring! Alltså, en elvaåring som funderar på att hennes bröstvårtor syns genom tröjan. Det är något lurt här. Jag vet inte vad du tror men det låter mer som ett vuxenproblem som applicerats på ett barn. Eller?

Inga kommentarer: