onsdag 24 oktober 2012

Juridiken

Jag vet inte om du vet varför jag började plugga juridik? Är väl inte helt säker själv men det hände sig att jag ville ha en utbildning och juridiken liksom snubblade i min väg. Det var orättvisor, rasism, mänskliga rättigheter och diskriminering som fällde avgörandet. Jag har aldrig ångrat mig.

Juridik är sjukt spännande. Det är problemlösning och allt som oftast både reparation och rättvisa. Det finns inget rätt och fel, men det finns omständigheter som ibland behöver stoppas in i ett sammanhang. Juridiken är ofta ett sådant sammanhang.

Att få vrida och vända och lösa och förklara är bra. Att intellektuellt fundera och försvåra och förenkla. Jag hade en fantastisk dag med sådana samtal igår. Jag vill ha mer. Mer samtal och mer klurande och lösningar. Jag vill ha mer.

Vet inte varför men jag tycker det passar med en låt här som inte har något med juridik att göra men väl med önskan om mer och fler samtal.




Inga kommentarer: