söndag 21 oktober 2012

Det där med träning

Har varit och tränat idag. Har svårt att hinna med mina pass men kämpar på. Varje gång jag gjort ett pass känner jag så himla starkt att jag behöver mer men det går bara inte. Om jag ska bli så stark som jag vill bli och ha den energi jag vill ha måste jag hinna/kunna träna mer. Det värsta är att fötterna vägrar bli bra.

Jag har ju berättat om min stötvågsbehandling tidigare. Ultraljud som man liksom skjuter på det onda som sedan ska läka. Det har blivit väsentligt mycket bättre men absolut inte bra. Har gjort sju behandlingar, ska göra tre till. Ibland har jag dock lust att skita i det och bara springa mig igenom smärtan.

Alltså, inte är man helt frisk när man längtar efter backintervaller i småregn och kyla. Inte är man helt normal när man tänker sig crossfit-övningar i lera och kyla. När man drömmer om att släpa sig hem efter ett riktigt hårt pass i mörker, blåst och smärta. Nä, helt frisk är man inte men snart ger jag upp fotsmärtan och bara springer och springer och springer.

Inga kommentarer: