söndag 30 januari 2011

Vilodag?

Igår var det fest. Stödfest för Ship to Gaza. Vi drog in minst 30 000, det känns riktigt bra. Massor av folk, massor av musik och så klart för gästerna - massor av öl. Folkligt, festligt och milt sagt fullsatt. Själv jobbade jag hela kvällen vilket innebär att jag är pigg idag. Det blev ett halvt glas vin igår kväll, precis lagom.

Idag är det som vanligt på en söndag full fart. Började morgonen med veckans folkfest. Grovsopbilen kom på besök och halva bostadsområdet hade uppenbarligen tömt sina förråd så här efter jul. Jag kastade några gamla lampor och en väldigt begagnad TV. Det känns så renande att bli av med lite skräp. Man borde göra det lite oftare.

Resten av dagen är det bakning och matlagning för veckan som står på schemat. I logistiken ska vi också klämma in en handbollsmatch. Ja, jag ska inte spela själv men jag ska heja på dom gul-blå. Kul att det blev final för danskarna, jag hejar lite på dom också.

Nå, vad blir det för mat?
  • Chili con carne
  • Kycklingfilé i citronsås
  • Kryddiga färsbiffar
  • Pastasås med strimlad lövbiff och senap
  • Grillad kyckling med rotfukter i ugn
  • Fiskgryta med räkor och fänkål
  • Och så ett surdegsbröd eller två

Inga kommentarer: