söndag 16 januari 2011

Semestertider

Tittar ut genom fönstret på regnet. Snart är snön borta och det kanske är lika bra. Det får liksom vara antingen eller tycker jag, detta slask som gör att man aldrig är riktigt torr om fötterna känns inte så roligt. Har bestämt mig för att det inte blir någon utomhusträning idag - om det inte slutar regna.

Ska istället fundera på semester. Jag har inte haft riktigt semester på länge, faktiskt på flera år. För två år sedan gick semestern åt till att jaga tonåringar som inte ville ha med sin mamma att göra utan istället ställde till det på alla sätt. Förra året var det en del av samma, och så var pappa sjuk. Dessutom "slösade" jag bort min semester när jag bytte jobb. När jag sedan återgick till det jobb jag hade slutat på så fanns det inte så många dagar kvar att semestra på.

Nåja, i sommar har jag bestämt att det ska bli semester. Det gäller bara att få ihop det med sommarjobb och festivaler och ungarnas pappa och Bajens spelprogram och pengar och lite sånt. Helst av allt skulle jag vilja låna/hyra ett hus eller en lägenhet av någon i ett varmt land. Känner du någon som råkar sitta på en strandnära bostad vid Medelhavet eller Atlanten eller så kan du väl höra av dig. Det skulle vara väldigt fint.

Inga kommentarer: