måndag 3 januari 2011

Gårdagens nyheter

Jag är ju lite av en nyhetsmissbrukare. När jag ligger vaken på nätterna, vilket jag allt för ofta gör, kollar jag ofta TT och dom största tidningarna innan jag somnar om en liten stund. Det är lite skadat och jag vet att jag borde göra något åt det. I natt blev jag dock lite sur när jag låg där och vände och vred mig och försökte somna. Då hörde jag hur det rasslade till i brevlådan. Duns sa tidningen på mattan. Jag blev lite chockad och var tvungen att kolla vad klockan var. Den var 2.21. Helt ärligt, det är ju gårdagens nyheter som dom levererar. Jag vill ha färska morgonnyheter till frukosten, inte gårdagens.

Jag måste hur som helst sluta ligga vaken på nätterna. Jag måste göra något åt det. Man blir dum av att inte sova. Då menar jag inte elak utan mindre smart. Det går lite trögare och minnet mattas av. Eller förresten, om sanningen ska fram blir man lite elak också - men det gör inget. Det är ganska bra.

Jag behöver semester. Det låter galet eftersom jag är hemma för typ tredje veckan och inte ska börja jobba förrän på måndag. Men, att vara hemma betyder inte i sig semester. Att sitta på en sten utan uppkoppling, det är vad jag behöver. Att vara ensam, det är vad jag behöver. Att få några dagar med mig själv, det är vad jag behöver. Jag måste få ordning på det här.

Inga kommentarer: