torsdag 5 mars 2009

Skoskav? Jo vars, pt 2!

Så släpade jag mig då än en gång iväg till tant doktorn med mina fötter. Funnes det reservdelar vore fötterna det första jag bytte ut. Antar att det inte finns någon organdonationskö för fötter? Eller, fötter är väl inget organ föresten...

Nå, hur som helst kände jag mig lite fånig. "Jo, doktorn - jag har sån väldig skoskav". Seriöst, kan man verkligen söka vård för sådant när barn i Angola dör av mäslingen och vi just firar att bistånd från USA även kan gå till reproduktiv hälsa. Alla jag pratar med lugnar mig och säger att det faktiskt kan vara ganska allvarligt och att man kan få blodförgiftning och kallbrand. Ok, då säger vi väl det.

Tant doktorn höll faktiskt med och tyckte att det hela var värt en ordentlig penicilinkur så det var väl ganska illa då. Vet inte om detta betyder att min träningsbragd förra veckan med detta blir större eftersom jag sprang på ganska trasiga fötter eller om jag bara kan ses som en korkskalle som inte fattar när det är dags att lägga av.

Nu till en liten gissningstävling; det lite mörkare långa strecket som går längs med gräskanten, vad är det? I verkligheten är det cirka 8 meter långt. Svar får du i morgon.


6 kommentarer:

rocky sa...

en orm!

Jah Hollis sa...

En rätt slimmad orm i så fall. :-)

Mikael K sa...

Tandtråd är det inte. Kanske ett hopprep för hela klubben.

Anonym sa...

Myror eller några andra kryp kanske?

Anonym sa...

Skuggan av forna ASD....

Alla smutsiga detaljer sa...

Svaret är ju givet men jag måste bara kommentera Stentorp; tro mig - dit är det långt :-)