fredag 6 mars 2009

Larvigt dåligt omdöme

Kanske är det äntligen dags. Jag har väntat länge. Kanske blir dom avslöjade nu. Frågan är om det handlar om dåligt omdöme, dumhet eller bara ren och skär girighet. Jag lutar åt det senare. Girighet som kombineras med något slags idé om osårbarhet som följer med makt som givits och inte förtjänats.

Mats Odell, en gammal favorit, är finansmarknadsminister och har sålt sitt "vårdimperium". Köparen är AP-fonderna och vinsten är nätta 70 miljoner. Hm, klart man måste fundera över rimligheten. I detta sammanhang kan man konstatera att till och med Bildt har varit klokare som verkar ha lagt hela sin förmögenhet på is under ministertiden. Mer om det i DI och Aftonbladet bland annat.

Sen är det så Anders Borg. Vår folkkäre finansminister som ÄNTLIGEN verkar bli synad i någon liten söm. Jag lovar dig, han är inte så god som du vill tro. Jag har pratat med honom och sett cynismen i vitögat. Han är ingen folkhemsfarbror, tro mig. Alltså blir jag lite glad när nu avslöjandet kommer om att han säger en sak och gör en annan. Bonuskarusellen blir förhoppningsvis inte det sista bananskalet clownen halkar på.


Så till slut, nu röstar väl det egna laget äntligen ut Robinson-Emanuel!

*************************************

Just det, svaret på gårdagens lilla tittartävling är larvigt enkel. Som sagt, 8 meter lång och kanske 8 mm bred var paraden! Var och en av de små gynnarna kanske 4 cm långa.





3 kommentarer:

Anonym sa...

Fast när det gäller Mats Odell så fanns det ju fler delägare. och är det rätt att de inte skall få sälja bara för att Mats råkar vara minister?

Alla smutsiga detaljer sa...

Just det.

Anonym sa...

Jag kan bara inte låta bli att bli så skadeglad över Anders Borgs klavertramp. Usch, vilken hemsk människa jag är...