torsdag 27 november 2008

Och nu till något helt annat

Det är silly season. Alltså det är tiden som vi som gillar allsvensk fotboll får gå och fundera över vilka julklappar vi vill att våra klubbar ska ge oss. Här kommer min första önskelista:

Hemvändare: Kennedy, Östlund, Petter Furuseth men allra helst Max.

Drömmar: en stor och stark som Petur var i backlinjen, en hel och hållen målvakt (alltså en Rami i matchform), en ny Petter och någon som kan samspela med Charlie.

Idag klubbar för övrigt regeringen den nya "huliganlagen". En fullständigt meningslös produkt som inte kommer att stävja våldet som är det allvarliga, nämligen de fullständigt meningslösa drängslagsmålen på stan eller i en grusgrop strax utanför. En "nyhet" i den nya lagen är att man inför ett nytt kapitel i ordningslagen. Där skriver man in att pyroteknik är förbjudet om man inte har tillstånd. Hm, jag undrar om regeringen vet att det redan är förbjudet med pyroteknik om man inte har tillstånd. Det ska föresten bli belagt med fängelse att springa in på planen, tur att Kalmar redan firat sitt guld.

Märkliga saker.

2 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Det är egentligen galet vad många bra spelare som lämnat Bajen de senaste åren. Förutom de du räknar upp har vi även Petur, Eguren, Petter, Paulinho, Johan Andersson, Totte... Har säkert glömt någon. Varför har vi inte tagit fler SM-guld?

Vore trevligt om sagan Petter Furuseth kunde få et lyckligare slut i Bajen. Fel eller ej, det var inte vackert att se när han blev utbuad senaste (sista?) gången som han sprang in på Söderstadion.

Alla smutsiga detaljer sa...

Petur var med i min uppräkning och om andra ärväl inga riktigt möjliga hemvändare just nu... Vad jag vet gör Paulinho allt för att stanna där han nu är var det nu är (han är väl på lån dit tror jag). Den både du och jag glömde och den som kanske är det säkraste hemvändaren i framtiden är Runa. Skandal att vi glömde honom!
Jag tycker (nästan) alltid det är fel att bua ut spelare. Tror vi har chans på PF