lördag 24 maj 2008

Passion

Har jag berättat om några av mina passioner? Ja, självklart eftersom jag skrivit om såväl politik som Bajen och musik. Men något litet mer innanför skinnet också kanske? Passionen är nödvändig i mitt liv och den är förhoppningsvis dramatisk, kompromisslös och hård. Det är i alla fall så jag vill att det ska vara. Självklart betyder det att jag hamnar i knepiga situationer ibland och kunde jag skylla på mitt latinska ursprung så vore väl allt gott och väl, men så är det ju nu inte. Jag har också fruktansvärt dåligt tålamod med människor som brinner för lite - en av mina sämre sidor.

Jag är en antingen-eller-människa. Har svårt att göra saker halvdant. Det betyder också att jag helst undviker tråkiga saker överhuvud taget. Ja, jag är en vuxen kvinna så jag vet ju att vissa saker bara måste blir gjorda men jag har fruktansvärt tråkigt under tiden. .

Jag tror att detta är en av orsakerna till den sömnlöshet som jag ständigt lider av. Det är så fruktansvärt tråkigt att sova och tankarna vill bara fladdra iväg på alla håll.

Kanske är passionen för skiftande saker ett sätt att hålla någon slags "missbrukarpersonlighet" på en armlängds avstånd. Andra skulle säga att det bara är en släng av mani.

Idag ska jag hur som helst ägna mig åt några av mina passioner. Strax ska jag dra på mig träningskläderna och springa en sväng. Sedan ska jag ge mig på ett försök att göra en levain. Så en tur på cykel till en park i stan för att förhoppningsvis träffa på några vänner från förr.

Några saker som jag inte ska göra för de inte står på min lista för dagens passioner; städa, shoppa och prata med dumskallar som inte tillför något till min dag.

2 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

"Det är så fruktansvärt tråkigt att sova..." Inte alls, du måste bara drömma lite merpassionerade drömmar.

Alla smutsiga detaljer sa...

Hm, som en teori är den bra...och som en dröm också kanske.