fredag 9 maj 2008

Nykär eller bara djävligt förbannad!

I morse vaknade jag för första gången på en vecka upp med ett mörkt moln i magen. Vet inte vad det var men redan innan jag gått upp kände jag mig irriterad. Kanske var det för att jag faktiskt skippade träningen igår kväll - men å andra sidan fixade jag ju balkongen. Kanske var det för att jag varit för uppåt för mitt eget bästa på sista tiden - men vad har väl lite jazz skadat?

Till frukostkaffet slog jag upp den stora morgontidningen. "Nyheterna" berättar att barnfattigdomen ökar i Sverige och att skolhäsovården i Stockholm riskerar nedskärningar (vilket lär drabba fattiga barn i första hand).

Vänta nu!

Skulle inte alla få 1000 extra kronor och skulle vi inte satsa på skolan???

Aaargh! Jag blir tokig!

Idag ska jag vara jurist och försöka förklara för några politikerkollegor varför det är olagligt att sälja allmännytiga hyresrätter samtidigt som man smiter från skatten!!

Aaaargh! Jag blir tokig!

Ok, det där mörka molnet har nu i text och handling (mycket högljudda Aaaargh!) fått sin förklaring. Känns det bättre? Nja, men jag vet i alla fall vilka väderkvarnar jag slåss mot. Ett steg bak, två steg fram.

Men den där konstiga rubriken då? Igår fick jag frågan om jag var nykär eftersom jag gick runt och trallade hela tiden. Nej det är jag inte, men absolut förälskad i största allmänhet. Så länge Bajen spöar Djurgårn´ och musiken fortsätter dunka vet jag att jag är en lyckligt lottad människa.

Uppdatering

På förekommen anledning, jag skriver politikerkolleger inte partikamrater, och nej - de gick inte att tala till rätta. Pengar före rätt! Överaskad? Inte jag.

Inga kommentarer: