tisdag 5 februari 2013

Off road

Man kan konstatera att det är en himla tur att jag inte försörjer mig på bloggande. Då skulle jag lätt kunna säga att mina inkomster skulle svaja. Nu har jag haft flera dagar på raken där oinspirationen varit total. Det gäller i livet i stort. Det är för mycket rutin, för lite rörelse. Det är för många gamla hjulspår, för lite off road.

Jag är dessutom sjukt avundsjuk för tillfället. Jag är avundsjuk på folk som åker på semester. Ligger vid polen och lapar sol. Jag är avundsjuk på folk som inte har ont i fötterna och som kan springa. Jag är avundsjuk på folk som inte är ensamma med "det hela". Jag är avundsjuk på folk som har tid över att tänka. Mycket gnäll jag vet, men det är en sådan dag.

Nåja, jag ska göra något åt tristessen. Jag ska göra något åt känslorna av irritation som smyger sig på. Jag ska börja springa. Jag ska strunta i att jag har ont i fötterna. Jag ska ta tag i jobbgrejer som ligger och skaver. Jag ska se till att låta tankarna flöda lite mer än på sista tiden. Höja nivån och ställa större krav.

Jag ska bli bättre på att blogga.



Inga kommentarer: