söndag 17 februari 2013

47

Du som varit med ett tag känner till min utmaning #100burpees. Idag är det dag 47. Jag kan konstatera att det börjar ta emot ordentligt nu, att varje dag faktiskt köra ett ordentligt träningspass bestående av just burpees. För faktum är att 47 burpees är just ett ordentligt träningspass. Det känns i axlar och armar och det känns i bålen och benen. Fast, i fredags när jag tog igen torsdagens missade övningar så gjorde jag faktiskt 99 stycken (torsdagens 44 och fredagens 45). Det tog ca 20 minuter och svetten lackade ordentligt.

Löpningen ligger dock på is (höhö). Vågar inte riktigt utmana hälarna så länge det är is och slask ute men snart blir det väl lite torrare på marken hoppas jag. Det var ju ingen hit när jag testade att springa i vintras förutom att jag blir lite gladare när jag springer (så länge fötterna inte pajar helt). Det blir därför inget springlopp den 17 mars, det är glasklart. Lite tråkigt att bryta traditionen innan den ens hunnit sätta sig men det är väl så när man försöker starta just en tradition i "mogen" ålder.

Nåja, detta om detta. Lite politik behöver vi också. Idag kom en ny opinionsundersökning över det svenska politiska landskapet. Det ser ut som om SDs framgångar har stannat av. Kommentatorer verkar överens om att avslöjanden av näthatet ger resultat. Det kan väl vara ett tips. Tala öppet om hatet de sprider, hatet de lever i. De flesta av oss vill inte vara delaktiga i en rörelse som drivs av hat så fortsätt för all del, men tro inte att det räcker. Det krävs fortsatt aktivt motstånd. Tänk på det, aktivt motstånd. Mot hatet.

Inga kommentarer: