torsdag 12 februari 2009

Nytta och nöje?

Igår lyckades jag kombinera två viktiga saker. Som du vet är jag ju politisk och brinner för det men jag vill ju gärna också hinna träna och komma i form inför min "stora" utmaning. Så, igår tog jag en bunt av vår lokala politiska tidning och så sprang jag upp för 80 trappor. Alltså inte 80 trappsteg utan 80 trappor. På nervägen delade jag sedan tidningen i brevlådorna. Jag hann med 92 nedförtrappor (två hus med 8 våningar hade hiss) på en dryg timma. Jag kan säga att jag fick både mjölksyra och flås.

Idag har jag mest ont i centralt placerade muskelgrupper.

2 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Bra jobbat! Som man först läser det, skulle man initialt kunna tolka dig som att du tog dig upp i en 80 våningar hög skyskrapa!

Alla smutsiga detaljer sa...

Jo, vi har några sådana här i min lilla stad ;-) För övrigt är jag rätt nöjd själv!