söndag 8 februari 2009

BBC

Jag har inte så stort behov av en massa tv-kanaler. Jag har väl si så där 12-15 kanaler i mitt så kallade grundutbud och oftast är det fullt tillräckligt för att det ska bli bråk om fjärrkontrollen med tonåringarna. Jag vill så klart titta på dokumentärer, nyheter och ibland en eller annan film medans yngsta hellre väljer MTV eller komediserier på 5.an.

Förr hade jag digitalbox med massor av kanaler. Det var filmkanaler och sportkanaler och det ena med det andra. Sedan jag sade upp abonnemanget har jag inte saknat det en sekund. Eller föresten, det finns en kanal som jag skulle vilja ha i min TV nämligen BBC prime. Det är public service när det är som bäst. Ibland sänder SVT eller någon av de kommersiella kanalerna ett eller annat BBC-program och det är alltid en njutning.

Igår kväll såg jag så klart melodifestivalen, af Ugglas sopade banan med motståndet. Annars var det "ingenting på TV". Då hände det, min 14:åring utmanade mig på sällskapsspel. Vi satte oss i köket och hon spelade skjortan av mig i backpacker. Det blev en riktigt trevlig kväll.

1 kommentar:

Liz1e sa...

ja, af Ugglas regerade igår:) finns backpacker som bordsspel? låter kul!