fredag 13 januari 2017

När barnen flyger ut - igen

Mina barn är vuxna. Det har de varit ett tag. Egna boenden, studier, jobb, relationer - ja allt sånt där. Fast att bli vuxen betyder också att man måste prova sig fram lite vilket ibland resulterar i en mellanlandning hos mamma. Båda mina döttrar har under perioder bott hos mig på grund av omständigheter. Jag är glad att jag kunnat ge dem husrum.

Nu flyttar snart den senaste mambon hem till sig igen. En månad tidigare än planerat. Jag tror att det är sista gången någon av dem flyttar ut, även om jag så klart aldrig kan vara säker. Nu stundar nya tider. Många fasar för dagen när barnen lämnar boet. Jag har aldig kännt så förrän nu - när det känns definitivt.

Jag konstaterar att jag älskar att ha dem hemma men vuxna barn ska inte bo med sina föräldrar i det långa loppet. Av massor av skäl. Nu är det dags för nya tider.


Inga kommentarer: