tisdag 10 september 2013

Tummen mitt i handen

I torsdags var jag på äventyr på kvällen. Kom hem ganska sent och tänkte titta lite på TV innan det var dags för kudden. Men, TV:n fungerade inte och heller inte internet vilket så klart hängde ihop eftersom jag har tv via bredband. Okej tänkte jag, det funkar väl i morgon och så körde jag på 3G, det funkar ju det också.

På fredagen när jag kom hem efter jobbet ville jag slappa i soffhörnet men ingen TV och inget bredband. Sjutton också. Gick ut i hallen för att klappa lite på modemet, försöka starta om (ja - det kom jag på själv) men inget hjälpte. Så, slag i saken så ringde jag till min internetleverantör. 

Det är 14 personer före dig i kön....

Utkastad ur kön efter 15 minuters väntan.

Det är 12 personer före dig i kön....

Utkastad ur kön efter 12 minuters väntan.

Det är 11 personer före dig i kön....

Tredje gången gillt kom jag fram till kundtjänst. Tobias gjorde allt för att hjälpa. Koppla förbi modem, rota i datorn och allt vad han kunde. Efter si så där 20 minuter gav han upp och lovade att försöka få ut en tekniker, i bästa fall på lördagen. Trist, jag som skulle ha en slapparhelg.

Vänta, blinkar switchen......?

Nä, det gör den inte....

Jag böjde mig ner och flyttade på några böcker i hyllan. 

Tobias, nu ska du få en historia att berätta i fikarummet....

Jodå, kontakten var prydligt utdragen. Dottern som klagat på att bredbandet låg nere hade helt glömt att hon dragit ur kontakten. Jag är glad att det inte hann komma en tekniker. Sedan såg jag fotboll och en ganska bra film. Så mycket TV har jag inte sett på länge.

Inga kommentarer: