tisdag 27 augusti 2013

Orutin

Har inte riktigt ställt in mig på rutinen att skriva blogg igen. Det tar lite tid att komma in i det men när det väl blivit rutin är det som att komma in i träningsrutin. Du vet, när man inte mår riktigt bra om det inte blivit en springunda eller så. Att skriva är som vilken färdighet som helst. Det blir bättre med träning. Sedan kan en ju ha talang att förvalta eller inte, men det är en annan femma.

Nåja, idag har jag lite svårt att skriva något spirituellt, viktigt eller roligt. Det beror på att jag inte sovit särskilt gott i natt. Jag gör ju sällan det men nu är det faktiskt värre än någonsin. Jag har lite mycket att tänka på. Måste göra något åt det tror jag. Hur gör man för att sova bättre? Dags att fundera på nu 47 år senare.

Om jag ska prata om något viktigt idag får det väl vara Lundsberg. Jag tycker att det finns en viktig  lärdom. På Lundsberg gäller inte samhällets lagar. På Lundsberg gäller kamratuppfostran (mobbning) och interna regler. De misstänkta ungdomarna har inte förhörts eftersom deras målsmän inte är närvarande. Det handlar om grov misshandel, kan inte socialtjänsten respektive biträde räcka? Nu har de fått åka hem, till sina målsmän som inte kunde komma och vara med på förhören. På Lundsberg gäller inte samhällets regler och lagar. Men det är Lundsbergarna som ska styra och ställa i samhället innan du vet ordet av.

Inga kommentarer: