fredag 15 mars 2013

Mer ideellt

Jag har jobbat ideellt i hela mitt liv. Från att sälja lotter åt den lokala idrottsklubben till att sitta i diverse styrelser av olika slag. Det ger mig energi och utlopp för kreativitet. Ibland tar det en jädra massa kraft men för det mesta får jag mer än jag ger. Förra veckan lämnade jag mitt ordförandeuppdrag i den lokala partiföreningen. Efter sju år tyckte jag att det var dags för vaktombyte. Det var rätt och riktigt och det känns bra och tryggt att ha lämnat över till nästa generation.

Veckan före årsmötet blev jag dock kontaktad av en ny valberedning. Jag visste redan när jag var på väg till mötet för att träffa dem att detta skulle bli en kamp. Att säga nej till det uppdrag jag blev tillfrågad om hade krävt en viljestyrka utan dess like. När moderskeppet kallar låter man sig beemas upp liksom. Det finns inte så mycket att välja på.

Så, idag blev det offentligt att jag kandiderar till och är nominerad som ordförande i Hammarby Damfotboll. Det känns läskigt, roligt och hedrande. Ett år när mitt Bajen möter både AIK, DIF och Älta i derbyn. Ett år när det är EM i Sverige. Ett år när damfotbollen kommer ta ett stort kliv ut på banan i hela vårt land.

Här är ett av mina lag, fast vi har så klart hundratals tjejer till i våra färger. Nu kör vi!


Inga kommentarer: