lördag 23 mars 2013

Ett år till

Jag minns när min mamma firade sin 50 års dag. Vi var på Gran Canaria och pappa gav mamma 50 rosor och hon drack bubbelvin i polen och fick gå och lägga sig för hon blev lite snurrig. Det var 1000 år sedan och mamma testade vindsurfing och pappa var kycklingpappa och förmanade oss alla att hålla hårt i pass och plånböcker.

Det är i verkligheten 24 år sedan vilket betyder att jag var 23 år då. Jag är 47 nu. 47 och en dag om sanningen ska fram. Undrar hur jag ska fira när jag fyller 50? Ska jag ta med mina ungar på resa och dricka bubbel och bli snurrig? Min äldsta kommer faktiskt att vara 23 när jag fyller 50, så går livet runt.

På vägen hem från Gran Canaria blev pappa bestulen på sin plånbok. Han var den ende av oss fem på resa som blev av med något. Det är lite typiskt, att man har så fullt upp med att se till att andra har det fint och bra och inte råkar illa ut att man gör det själv. På flyget hem firade vi pappa, då fyllde han 60. Det blev bubbel för honom också, högt över Atlanten.

Inga kommentarer: