måndag 13 juni 2011

Något att fundera på

Från tre av vandra (nästan) oberoende personer har jag fått tips om ett jobb jag enligt dom borde söka. Hm, antingen vill dom bli av med mig på den plats jag för tillfället arbetar eller så tycker dom på riktigt att jag borde passa för jobbet i fråga. Ja, kanske det.

Hade ju bestämt mig för att bli kvar fram till nästa val. Men okej, söka kan man ju alltid göra. Vore ju inte tokigt att få lite utmaningar och för den delen att kanske höja lönen lite. Och, planer kan ju ändras. Eller hur?

För övrigt blev min cykel stulen igår. Min fina gröna cykel. Det finns inga gröna cyklar i sortimentet i år. Det är urtråkigt. Men, Salus Ansvar är ett finfint försäkringsbolag. Dom skickar en rekvisition på en ny cykel redan idag. Dessutom har jag en extraförsäkring som innebär att jag inte behöver betala självrisken. Så, allt som allt blir det nog bra. Hoppas min gamla cykel får ett nytt hem där man tar hand om henne som jag gjort.

1 kommentar:

Jah Hollis sa...

Det är lågt att sno cyklar.
Såvida det inte händer i filmen "Cykeltjuven".
http://www.youtube.com/watch?v=H3jnzXX9mXs