måndag 27 juni 2011

Drömmar

Drömde i helgen att jag skulle vinna 9,9 miljoner. Klart och tydligt och ingen annan summa än just 9,9 miljoner. Så, självklart var jag tvungen att köpa ett lottosystem och en Harry boy. Inte sjutton blev jag miljonär utan istället en hundring fattigare.

Annars var det en väldigt trevlig stund, då när jag var miljonär. Jag köpte lägenheter åt mina barn, flög till New York utan prut och bodde på hotell. Ingen budgetresa här inte. Sedan var det inget mer jag behövde. Det är också en lärdom. Jag kan inte minnas att jag var särskilt lycklig i drömmen. Inte olycklig heller för den delen. Det var mer en lättnad att kunna fixa dom där grejerna mer än något annat.

Är då lärdomen att man inte blir lycklig av att bli rik. Jag tror faktiskt det. Det skulle så klart vara kul med lite extra pengar men inte sjutton skulle jag bli just lycklig. När jag gick förbi Pressbyrån och läste på sommartorkalöpet "Kolla vilka kvinnor under 40 som tjänar mest i din kommun" så kände jag mest lättnad över att inte tillhöra någon av kategorierna. Faktiskt.

1 kommentar:

Jah Hollis sa...

Det var ingen som hade sju rätt på V75 i helgen, vilket är ganska ovanligt. Hade du varit ensam vinnare hade nog dina drömmar slagit in flerdubbelt.
Vad beträffar lotto, så jag haft stående rader i många herrans år utan att bli miljonär. Som mest har jag kammat hem dryga sjutusen kronor på en omgång, men drömmen om miljonerna finns så klart kvar.