tisdag 15 juni 2010

För vi har tagit studenten

Eller nej inte riktigt men idag har jag faktiskt gått ut grundskolan. Eller inte jag så klart men mitt yngsta barn har traglat sig igenom den obligatoriska delen av sin utbildning och oj vad det känns skönt. Det har varit lite rocky road men hon lyckades knyta ihop säcken till slut.

På något sätt känns det lite vemodigt också. Nästa år har jag två gymnasister med allt vad det innebär. Jag tror att det är en befrielse för ungarna eftersom dom faktiskt tillåts växa upp. Det blir nya kompisar på gott och ont. Det blir nya miljöer och nya lärare och nya erfarenheter.

Jag tänkte att jag och tjejerna skulle åka på en liten roadtrip några dagar om vi nu skulle få in det mellan jobb och annat. Stopp och belägg sa yngsta, jag ska ingenstans. Jag förstår henne. Jag vet vad hon längtar efter. Men hon är för liten, ett tag till får det bli semester med mamma!

Inga kommentarer: