onsdag 12 september 2012

En historiskt stor satsning

För ett antal år sedan jobbade jag på regeringskansliet. Eftersom jag var där som spion har jag ju inga lojalitets eller sekretessband varför jag kan säga lite vad jag vill. Det är skoj. Vi höll på med förhandlingar. Rätt avancerat pyssel med juridiska knäckfrågor och annat smått och gott. I backspegeln kan jag säga att vi lyckade med en del, annat föll sämre ut.

En sak som vi absolut lyckades med dock var att etablera vissa begrepp. Det kanske mest lyckade exemplet har vi sett prov på många gånger åren efter det, inte minst idag. På vår tid gjorde vi det när det gällde polisen. Vi gjorde det när det handlade om våld mot kvinnor och inte minst gjorde vi det när det gällde kriminalvården. Vi gjorde helt enkelt HISTORISKT STORA SATSNINGAR!

Idag berättar Anna-Karin Hatt om en historiskt stor satsning som innebär att hon inte genomför några neddragningar. Men kan ju fundera på det där. Vad betyder en historiskt stor satsning egentligen? Så här i backspegeln har jag lärt mig att handling är mer än ord.

Inga kommentarer: