fredag 25 november 2011

Pyssel och fix

På mitt nya jobb är vi knappt 50 personer som jobbar. Vi sitter i ett ganska öppet kontorslandskap vilket är trevligt. Trodde först det skulle vara jobbigt och stökigt att inte ha en vrå men det är ändå avskärmat så det funkar. Man får träna sig lite på att stänga av och inte ta in allt som händer runt omkring vilket kan vara svårt för en person som har ett kontrollbehov som heter duga.

Nåja, egentligen var det inte alls det jag skulle skriva om utan om julpyssel på kontoret. På mitt jobb är det mest kvinnor som jobbar. Det är si så där 70 procent kvinnor tror jag. Då skulle man kunna tänka sig att det skulle pysslas och grejas av rutin men icke.

- Julgran?

- Du kan gå in i förrådet och rota fram en ljusstake, jag tror det ligger en där....

Men dom viste inte vem dom anställde! Idag inleds revolutionen. Jag har lyckats övertyga om vilket julemys det skulle innebära att hälsas välkommen av en gran i entrén så idag ska jag och en kollega begå julinköp. Mina gamla kollegor vet vad det handlar om när det gäller mig.

Idag har jag piffat med två julblommor och två ljusstakar. Det är bara början!

Inga kommentarer: