måndag 10 oktober 2011

Run Keepern och jag

Sprang för första gången i mitt liv med Run Keeper igår. Det var roligt. En app på mobilen som talar om hur "fort" man springer och hur långt. Mitt i steget kommer det en röst som talar om om man är på väg att tappa farten eller om man ökat så man riskerar att inte orka. Peppande.

I början kändes det dock som första gången jag sprang med en nummerlapp på bröstet. Det var för två och ett halvt år sedan. Illamående, ångest och ånger. Men, det ändrades snart. Det var som om den liksom kände på sig när jag var på väg att svänga av, då fick jag ett litet uppmuntrande tillrop att jag hade sprungit si och så långt på si och så tid.

Det var bara en sak jag saknade. Normalt brukar jag stanna till efter halva rundan och köra lite glada styrkeövningar. Det gick liksom inte vilket i och för sig är bra för kondisen. Hur som helst. Det borde finnas en cross-fit app som säger åt en att "nu är det dags att köra 20 armhävningar eller vad det nu kan vara. Det vore finemang och en ganska rolig syn när löpare plötsligt slänger sig ner på backen mitt i löpsteget.

Men den appen finns väl redan?

Inga kommentarer: